timetobebrave.blogg.se

Från äktenskap till skilsmässa. En pappablogg om livet i förändring.

En vecka i Indien med V. Del 1

Publicerad 2014-10-28 13:48:29 i Allmänt,

Tydligen ska det finnas en person därute som är den ”rätta”. Jag trodde att jag hade hittat min i J men oj vad fel jag haft. Nu ett år efter att hon sa att hon ville skiljas vet jag att det verkligen inte var hon som var menad för mig, även om många trodde och tyckte att vi var ett perfekt par. J är en fin människa som kommer att ge mina pojkar fina värderingar och upplevelser om och i livet. Hon kommer att kunna ge dem vissa saker som inte jag kan och vice versa. Vi kommer att bli ett bra team för att göra fina män av våra pojkar. Det är jag helt övertygad om.

Fantastiska Sam Smith har en låt som heter” make it to me”. Refrängen lyder:

"You´re the one designed for me, a distant stranger that I will complete. I know you´re out there, we´re ment to be. So keep your head up and make it to me".

Så rätt han har, även om jag inte visste det, så fanns det någon som var designad för mig, V.Och nu efter en veckas lång date i Indien är jag helt övertygad om att det verkligen är så.

Vår vecka i korthet, uppdelat i några inlägg, kommer här.

Mina tankar om att åka till Indien med V, som jag bara träffat 5-6 var inledningsvis blandade. Att vara så långt borta från mina pojkar, tankar om att det kanske blir en jobbig vecka om det inte stämmer på alla plan mellan oss, nervös och ängslig över att åka ensam med min lilla erfarenhet av att resa osv osv. Men de känslorna lugnade sig och vändes till förväntningar. Väskan var packad två dagar före avresan och när jag pussat, kramat och sagt hejdå till L&A började min resa.

Klockan 9 fredagen 17/10 åkte jag hemifrån. Tåg till Köpenhamn, smidig incheckning och halvfullt plan var en perfekt start på resan för mig. Emirates levde verkligen upp till ryktet om att vara ett flygbolag med klass. Jag kom fram till Dubai vid midnatt, tog taxi till hotellet och somnade gott. På morgonen hängde jag lite vid takpoolen innan jag hoppade på planet till Mumbai klockan 13. Om allt hade varit som det skulle hade jag hunnit med planet till Goa med perfekt timing, men det var dessvärre 5 timmar försenat, så det blev en lång väntan på flygplatsen. Men den som väntar på något gott…

Efter flygning till Goa och en dryg timmes taxiresa till Palolem beach var jag framme, 40 timmar efter resans start. Den känslan när jag ser V sitta på en stentrappa och vänta på mig kommer jag aldrig att glömma. Hennes leende är så stort och omfattande att ett lugn lägger sig runt alla som får möta det. Det var helt overkligt och kändes precis som en scen ur en kärleksfilm.

Jag känner mig fullkomligt trygg när jag är med V. Jag är lugn av mig i vanliga fall men det förstärks i närheten av henne. V hade kommit ner till Goa på eftermiddagen och hittat en bungalow till oss. En av de få som var färdigbyggda för säsongen. Helt perfekt läge 30 meter från vattnet, en säng för två och ett badrum. Dagarna i Goa var helt magiska. Kan inte beskriva det bättre än som ett paradis. Väldigt få turister, ett härligt lugn över alla, god mat och härliga upplevelser. En sol-och badsemester med enorma inslag av kärlek med allt vad det innebär ;)