timetobebrave.blogg.se

Från äktenskap till skilsmässa. En pappablogg om livet i förändring.

En vecka i Indien med V. Del 2

Publicerad 2014-10-28 14:02:00 i Allmänt,

På onsdagens eftermiddag tog vi flyget till Dehli. Nu skulle jag få se det riktiga Indien var min tanke och farhågor om att det kanske skulle få en lite negativ inverkan på resan. Vi tog en taxi vid flygplatsen som skulle ta oss till Agra. Trafiken den första timmen i Dehli var helt fantastik och precis som jag föreställt mig. Mängder av bilar, moped-rickshaws och cykel-rickshaws där alla körde lite hursomhelst och hade handen på tutan hela tiden. Ett under att trafiken flyter så bra som den gör.

Framme på hotellet i Agra vid 2-tiden på natten för några timmars sömn innan klockan väckte oss halv 6. Det gäller att vara vid Taj Mahal i tid fick vi veta.

Taj Mahal, världens vackraste kärleksförklaring. En mogulhärskare lät bygga templet för att hedra minnet av sin döda hustru. Det som hände oss vid Taj Mahal kommer för alltid att vara fastetsat i våra minnen.

Efter att ha vandrat omkring, tagit foton och bara överväldigats av dess historia hände något mäktigt…

I det som skulle varit det sista inlägget på bloggen med V:s kommentar skrev hon: PS jag svarar JA på din fråga DS. Nu fick jag chansen att fråga henne på riktigt. Jag tog fram ringen jag tillverkat av pärlplattepärlor och frågade V om hon ville gifta sig med mig någon gång i framtiden.

Hon svarade JA igen.

Mitt tidigare jag hade aldrig gjort sådär, att efter att ha träffats så få gånger ställa den stora frågan. Jag bryr mig faktiskt inte heller om vad tycker och tänker om det. För mig och V är det helt rätt beslut.

Det enda som sätter en liten tagg i sidan på beslutet är att mina pojkar inte träffat V ännu. De har skypat, frågar mycket om henne och ser framemot den dagen de ska träffa henne. Jag är övertygad om att de kommer ta henne till sitt hjärta, precis som de gjort med J.s nya.

Det är bara ett stort leende när jag tänker på V och att hon en dag ska bli min fru. Ingen tidsplan finns för när vi ska flytta ihop eller gifta oss utan vi tar dagen som den kommer och tror att det mesta faller naturligt på plats, med en del ansträngningar och uppoffringar förstås.

Från Agra åkte vi tåg tillbaka till Dehli. Vi lyckades få 1:a klassbiljetter trots att vi inte bokat i förväg.  Det finns enorma mängder Indier som vill tjäna pengar på turister, men det finns ännu fler som vill hjälpa till. Har aldrig mött så mycket omtanke från främmande människor. Vart vi än tog oss fram eller hade frågor om något fanns det många som engagerade sig för att vi skulle få svar på våra frågor. Alla leenden vi fick blev temat på resan förutom kärleken. En leendets resa. Vid Taj Mahal var det lätt 500 personer som passerade oss och förstod vad som hade hänt och alla blickar vi fick var verkligen fyllda med leenden.